Men jag då?

Har en helg nere hos E i blekinge. De är en jobbhelg för honom så han har varit iväg torsdag och fredag förmiddag och nu jobbar han natt lördag-söndag och söndag-måndag. Man vänjer sig väldigt fort vid att ha en annan person liggande brevid än i samma säng. Så nu när jag helt plötsligt ska sova själv känns det väldigt konstigt. Det som är mest konstigt är de faktum att det inte är min egen säng eller min egen lägenhet utan någon annans. Jag är själv i någon annans hem! Nu är det ju min pojkvän och jag känner mig lika hemma i denna lägenheten som i min egen, men det är ändå konstigt på något vis.

De värsta är min fantasi. Hemma hos mig ser jag hela lägenheten från min säng. Jag bor på 25kvadrat och sängen är typ halva lägenheten. E bor i en 3a på lite mer än 40kvadrat. Detta betyder att sängen har sitt eget rum och det enda som säger mig vad som finns i resten av lägenheten är min hörsel. Detta är inte en bra grej om man som jag har livlig famtasi och är mörkrädd.

Om jag ska dra en slutsats av allt detta så är det att jag saknar E väldigt mycket just nu! Lägenheten är harmlös med honom i den. Just därför tänker jag nu sova så att han kommer hem snart.

Puss på dig!

image

Kommentera

