De där med att plugga

Tänk att då var det höst igen. Jag finner mig sittande vid min dator på högskolans bibliotek och försöker skriva ett bra arbete som jag kan redovisa på onsdag. Vist känns det väldigt bra. Eller? Mitt huvud gav sig genast till känna och påminde mig om att jag nyss hade sommarlov och att jag vist inte kan kasta mig in i något så seriöst så plötsligt. Vissa skulle nog kalla det en lång startsträcka. Jag har inte tid för startsträckor, jag måste nå målet NU! Det värsta är att detta är en grupp uppgift, så om jag inte blir klar nu så sinkar jag inte bara mig utan hela min grupp. SUCK!! Jag önskar det skulle vara lättare. Vad kommer jag ha för användning av detta senare i mitt yrke som underbetalad sjuksyrra?

Jag vill nu inte dra ner mig hela vägen i asfalten, för jag är faktiskt nästan klar med min del av uppgiften. Jag har varit duktig och jag är snart vid målet. Så är det faktiskt! Men det är inte alltid lätt att vara på topp och en duktig student. Speciellt när jag vet att jag MÅSTE ha 90hp till jul och jag måste därför klara hela denna terminen utan problem. Jag bör gärna ha klarat lite till också. Mitt liv som student alltså!

Puss på dig!

Kommentera

