Gilla olika!

Tänk va tråkig världen hade varit om alla var lika. Jag vet att jag hade nog klättrat på väggarn om alla var som jag. Usch, den tanken vill jag knappt tänka. Tänk vilken tur att vi alla är olika och speciella på vårt eget lilla vis. Jag älskar ju alla människor som jag har turen att känna på grund av att de är unika. Känner mig så väldigt lyckligt lottad att jag känner så många olika variationer på människor.

Just nu pågår pride-veckan i Stockholm. Veckan som uppmuntrar människor till att våga vara sig själva, älska vem man vill och leva livet. Tänk va underbart det skulle vara om alla människor vågade och kunde leva precis som de ville. Om fördomar inte var en del av vardagen. Jag älskar livet och jag fascineras varje dag över vilka fantastiska människor som finns i mitt liv och som passerar förbi varje dag. Glöm inte vara uppmärksam så att du inte glömmer bort någon. Jag jobbar hårt på det varje dag.

Våga vara du! Våga älska! Och glöm inte att leva livet och kämpa för det du vill. Våga vara annorlunda!

 

Puss på dig!

 

Kommentera

