7 månader av ett liv…

Jag vet att förra året vid den här tiden bodde jag hemma hos mina föräldrar, hade precis flyttat tillbaka dit. Jag var deppig över alla motgångar och jag planerade hur jag skulle klara av hösten så att jag kunde få återvända till Jönköping och mitt liv här. Jag var singel och träffade en kille då och då som inte var bra för mig. Allt var lite upp och ned skulle man kunna påstå. Jag viste vart jag ville men såg inte ljuset i slutet på tunneln. På 6 månader förändrades allt.

Jag jobbade som vikarie med underbara ungar som gav mitt liv ljus och glädje. Jag har en fantastisk familj som stöttade mig till tusen och alltid fanns där. Jag har vänner som peppat mig och hejat på mig genom allt. Och i november mötte jag en kille på nätet som gjorde allt lite intressantare. Allt detta gjorde så att när det nya året skulle börja viste jag att 2012 skulle bli mitt år.

7 månader har gått och jag kan säga att jag älskar 2012! Jag har klarat tentor, mår bättre, börjat träna och hittat kärlek i världens finaste kille. Tänk vad som kan hända när man bestämmer sig för att göra något. För nu har jag receptet för framgång. I allafall för att lyckas med det man tar sig för. Våga satsa! Bara gör det! Tveka inte utan fråga de frågor som behöver frågas och gör det som måste göras. Skaffa dig människor som finns dör för att stötta dig genom allt. Med en bra backup kan man lyckas med allt man vill. Man måste vara lite envis och vilja. Vill du så kan du bara du vågar misslyckas längs med vägen. Att misslyckas är inte ett nederlag utan bara ett hinder på vägen som du måste ta dig över.

Du kan om du vill!

puss på dig!

Kommentera

