12 veckor är över…

Under 12 veckors tid (egentligen 13 eller var det 14) har jag nu tränat varje dag ungefär. Jag har varit jätteduktigt och följt ett träningsschema som passat mig ganska bra faktiskt. Jag har lyft vikter och funnit mig framför speglarna på gymmet och verkligen titta så att jag gör rätt. Jag har blivit en ”muskelspännare” framför speglarna. Vem kunde tro det i början av året? men nu är mitt 12 veckors program över. Men slutar jag träna? Nej då! jag börjar om på fas 2 och gör 8 veckor till med samma program. Varför sluta när det funkar liksom?

Något jag borde göra är att skaffa mig ett måttband dock. För under dessa 12 veckor har jag ingen aning om vilka framgångar jag gjort. jag vet inte om jag gått ner i vikt eller förlorat något på min omkrets. Det är ju lite klantigt att träna så hårt utan att mäta framgångar! Så nu ska jag införskaffa mig ett måttband (eller sno ett av mor min) och sen ska jag börja dokumentera mina mått varje vecka. Ska jag till och med dokumentera dem här kanske? Hmm, tål att tänkas på.

En till sak jag ska göra är att fixa min mat. Jag vill ha tips på goda, enkla maträtter som är nyttiga och funkar med en student ekonomi. jag planerar på att bli stenhård på att jag ska äta var tredje timma och lösa allt vad matlådor heter i förväg. Får väl börja med storkok på söndagar typ om det är vad som behövs. Nu ska det bli hälsosamt hos fröken Sasa. men hälsosamt på ett bra och psykiskt bra sätt. (Fika kan man också göra nyttigt)

puss på dig!

Kommentera

