Ensam? Nej, modig!

Har du tänkt på hur läskigt det är att vara ensam när man ska göra saker där man borde vara minst två? Till exempel gå ut och äta, gå på bio eller andra liknande aktiviteter.

Jag var på bio häromdagen faktiskt, inte själv utan med en kompis. Men vi satt inte tillsammans utan hon satt på raden framför min, vilket fick det att kännas lite som om man var själv på bio för någon minut. Skillnaden var ju att jag hade någon att prata med innan och efter filmen. Det som slog mig var att det var ju inte så läskigt att sitta bredvid en främling. Även fast det var lite pinsamt när jag blev överraskad av en grej som hände på filmen och hoppade nästan av stolen. Jag började nästan fnissa för mig själv, men hade ingen att skämta med om det sen efteråt för ingen jag kände såg det. Frågan är om man vågar trotsa normen och gå på bio helt själv?

Har du gått på bio själv någon gång? Jag har aldrig gjort de. Jag har suttit och fikat på café själv någon gång, inte de roligaste jag gjort dock. Men på bio så märks det ju inte lika tydligt att man är själv. Jag tror jag hittat ett nytt mål. Jag ska våga vara själv på ”offentliga” platser, alltså gå på bio själv någon gång. Hur farligt kan det vara?´

Puss på dig!

2 reaktioner på ”Ensam? Nej, modig!

  1. Det är faktiskt rätt trevligt att gå på bio själv. Har mest gjort det när jag väntat på någon som behövt skjuts hem och sånt, men det är inte så hemskt som man tror. När vi var och såg sista Harry Potter satte det sig värsta coola blivande mamman bredvid oss! Höggravid och på bio själv, det ska jag också göra 🙂

Kommentera

