För det är min!

Har du saknat någon? Har du saknat någon så mycket att det gör ont?

Precis den känslan av att sakna någon så mycket så att det gjorde ont hade jag i slutet av förra veckan. Jag och E pratade via skype flera gånger den veckan och jag saknade honom jättemycket. jag viste att det skulle dröja 3 veckor innan jag skulle få träffa honom, 2 hela helger. Detta var som tortyr. Det gjorde ont att ens tänka på det. Men vad skulle jag göra? Jag jobbade ju nu i helgen då han var ledig. I fredags innan jag gick till jobbet så pratade vi igen och jag bara nämnde att om han inte hade några planer så var han välkommen hem hit. Han undrade hur jag jobbade och jag sa mina tider. Sen var jag tvungen att springa. Jag hade då en liten känsla i magen som sa att jag kanske skulle få sällskap på kvällen när jag kom hem.

Jag slutade jobbet och lunkade hem i mörkret. Fick ett sms från E där de stog

”Har du tid att prata på skype innan du somnar? Jag ska bara spela klart först.”

Jag svarade såklart ja. Jag var dock GALET trött så skulle hällst bara velat sova så fort jag steg in genom dörren. Men jag väntade så snällt. Jag väntade i 15min och sen var jag så trött att jag var tvungen att smsa E och säga att jag inte orkade vänta mer. Jag hann inte börja skriva fören det pep till i mobilen och jag hade fått ett sms. Det var från E.

”Jag tycker du ska öppna din dörr nu”.

Utanför min dörr stog han. Mannen som får mitt hjärta att slå volter. Han som älskar mig även fast jag är en enorm knasboll. Han som står ut med att jag pratar mycket när jag är trött. Han som vill finnas där för mig. Han som gör mig till den lyckligaste personen jag känner. Han hade åkt hem till mig för att bara vara med mig hela helgen. För att sitta och vänta på mig medans jag jobbar och krama mig när jag var hemma. Han kom hit för att han älskar mig. Glädje! Ni kanske förstår varför jag älskar honom.

Puss på dig!

2 reaktioner på ”För det är min!

  1. Jenny

    Aww vad mysigt! Han låter verkligen som en kille du förtjänar! Så glad för din skull, så glad för er skull! Gud sparar de allra bästa åt sina änglar, helt klart!<3

  2. Ungefär så kändes det när jag var ensam i Göteborg i närmare 3 veckor hösten vi bodde där. Oskar hade tentor och laborationer i Jönköping och sov därför i Aneby. Rätt trevligt att ses sen 🙂

Kommentera

