Påskdagen…söndag

Då har ännu en vecka nått sitt slut och jag ligger på min säng med datorn i knät och tänkte skriva något klokt som du kunde få läsa. Problemet är väl bara att jag inte kom på något klokt som jag kunde skriva. Så det blir ett lite hav flummigt och knasigt inlägg som vanligt.

Idag är det påskdagen, dagen då Jesus uppstod från de döda. Jag vet inte vad du tänker på när du tänker på påskhelgen. Det kanske är påskfester och partaj, eller äggletande och påskmiddag med släkt och vänner. Det kanske är en blandning av alla de förslagen plus lite till. Jag tänker i allafall på livet. Påsken är en högtid som faktiskt firar att Jesus dog för oss så att vi skulle kunna leva. Jesus dog på korset och tog vår synd på sig. Tänk att någon älskar dig så mycket att den personen dör för någon som du gjort, tar ditt straff så att du kan få leva. Det är precis vad Jesus gjorde. Han gjorde det till och med innan du hann göra något. Han förlåter dina synder för att han är kärleken själv. Du är förlåten! Du är älskad!

Glad påsk! Jesus Lever! Ta vara på ditt liv och gör skillnad.

Titta, det blev lite kloka ord ändå. Så innan jag sparar detta inlägget så tänker jag dela med mig utav  ett nytt favorit band som jag hittade av en slump i fredags. Dom heter ”The Civil Wars” och spelar sådann där mysig musik som man på något sätt mår lite bra utav. Jag hoppas i allafall att ni tycker som jag.


The Civil Wars – Barton Hollow

Puss på dig! 

Kommentera

