Dag nr3

Då var dag nummer 3 avklarad på VFUn. Eller om jag ska vara helt korrekt så har jag ju faktiskt jobbat kväll. En lugn men kul kväll. Jag börjar trivas riktigt bra och jag gillar människorna som jobbar där. Jag trodde jag skulle tycka detta var tråkigt innan jag kom hit och när jag hamnade i Värnamo blev jag först lite besviken, men nu stormtrivs jag verkligen. Jag kan till och med tänka mig att jobba på en medicinavdelning som det ser ut nu. Tänka sig. Har fått pröva att sticka min handledare idag också. Venprovet gick riktigt bra, det kändes knappt sa han, men sen när jag skulle sätta PVK så pajade jag kärlet så det slutade som en liten svullnad och blåmärke. Han bara log och sa att ”nu vet jag hur det känns, gör mer ont än vad jag trodde”. En dag på jobbet helt enkelt.

Puss på dig!

Kommentera

