Ja men vist är de bra…

Andra dagen avklarad och idag gick jag med min handledare. Han är väldigt trevlig och verkar vara omtyckt bland kollegor. Stämningen på jobbet är i allmänhet väldigt bra. han är mån om att jag ska få pröva själv, jag ska till exempel få pröva att sticka honom innan jag får pröva på en vårdtagare. Han frågar saker och låter mig få pröva mig fram. Jag gillar att gå omkring på avdelningen och helt plötsligt så tror jag att jag faktiskt har hittat rätt.

Har fått blanda antibiotika idag till exempel. Det var riktigt roligt. Om en arbetande sjuksyrra skulle läsa detta skulle hen säkert skaka på huvudet och säga att jag är knasig, men jag är ju bara student. Jag uppskattar de små sakerna, som att ge medicin i PVK till exempel. Jag stormtrivs! Jag tror att jag ska bli sjuksyrra, eller vänta nu, jag håller ju faktiskt på att bli just det. YAY! Att få hjälpa människor och få göra skillnad genom att hjälpa dem är ju helt rätt yrke för mig. Jag är lycklig just nu!

Men jag har en del som jag måste göra nu när jag kommit hem. Jag har skrivit upp ord och saker som jag måste plugga på. Jag kommer få sitta hela helgen i värsta fall och bara plugga. Men vad gör man inte för att bli ett proffs. Jag hoppas mina små klassisar har minst lika kul som jag. Nu tänker jag i allafall ta mig en tur och gå vilse i Värnamo.

Puss på dig!

Kommentera

