Minnen från Liljan

Satt och kikade runt på mina sajter och hittade en kommentar på twitter från en älskad vän från tiden på Liljeholmens folkhögskola. Jag fann mig helt plötsligt med att få en sjukt mysig flashback från en dag då hon hade stormat in på mitt rum i panik och vi hade slutat på golvet. Vi låg på rygg och tittade upp i taket och pratade om killar. Det var de där vanliga snacket om hur hopplöst det är att vara singel. Hur det måste vara omöjligt att hitta ”mr right” för vem kan vara så perfekt? Jag tror att vi låg och skrattade åt hur löjliga vi var som för någon sekund trodde att vi skulle förbli singlar, för vem skulle stå ut med oss knasbollar?

Hon är sedan några månader tillsammans med en (mest troligt gullig, snäll, klok, charmig) kille som hon har träffat på folkhögskolan där hon nu går. Jag är som ni vet också tillsammans med ett charmtroll. Jag skrattar lite inombords när jag inser att vi ens tänkte tanken att det skulle vara omöjligt att hitta en honom som passade ihop med en mig. Jag vet att jag sällan tänkt den tanken, jag har alltid haft hoppet uppe på den fronten, men tanken har slagit mig. Det finns tjejer som varje dag tänker den tanken och jag är övertygad om att det finns killar som gör det också. Men vänd på det. Det är inte omöjligt att någon skulle kunna älska någon som mig eller dig. Vi är alla unika och älskvärda.

Omöjligt är något som inte kan ske, men att någon älskar dig sker hela tiden. Jag har en stark tro att vi är älskade innan vi föds. Mina föräldrar älskar mig och mina syskon lika så. Jag har vänner som jag älskar och skulle göra allt för och jag vet att dom älskar mig. Jag har en församling som jag känt hela mitt liv som jag vet älskar mig och jag älskar dem. Jag har även en Gud som skapat mig och planerat mitt liv för att det ska bli så bra som det kan bli. Han har givit mig en karta och sen är det upp till mig att läsa den. Han älskar inte bara mig utan dig också. Det är min tro. Och om du fortfarande tror att ingen älskar dig eller kommer älska dig så älskar jag dig. Du gör mig glad varje gång jag sett att du läst min blogg. Jag ÄLSKAR dig!


Nat King Cole – Love

Puss på dig!

Kommentera

