Tid att börja om igen..

Så var det måndag igen och jag sitter på en hård stol på skolans biblitotek och förbereder ett examinationsseminarium. Som den lite stressade och tankspridda person jag är så går det faktiskt ganska bra ändå. Men jag kände att jag behövde en liten bloggpaus nu. Det är ju ändå måndag. Det känns som om det är en väldigt lång vecka, den är ju mycket som ska hinnas med och jag vet inte riktigt hur jag har planerat allt detta egentligen. Men det ska bli en kul vecka samtidigt.

Måndag – förbereda examinationsseminarium och om du bli klar gå på Jönköping gospel, det skulle också vara bra om du hann handla där någonstans också.
Tisdag – Seminarium kl.8 och sen när det är klart en promenad för att sedan sätta dig och plugga omvårdnad. Kl.17.30 ska du infinna dig i Immanuel kyrkan och öva lovsånger till kvällens Worship in English. Sen kl.19 Worship in English (alla är välkomna dit!).
Onsdag – Upp och ta ett varv runt munken. Sen hem och plugga omvårdnad. Om du inte hann handla i måndags så gör det idag! Försök träffa någon på kvällen också!
Torsdag – Upp och ta ett varv runt munken. INGEN SOVMORGON! Sen plugga järnet fram till kl.18 på det är påskfest på scouterna.
Fredag – SOVMORGON! Gå upp kl.10 och ta en lugn morgon, kl.12.30 gå hemifrån för att vara i GOD tid till Tentan som börjar kl.13. Sen kommer E på eftermiddagen.
Lördag – Åka hem till päronen med E och bl.a. lyssna på systrarna som ska sjunga med Samuel Ljungblad.
Söndag – Slappa med E hela dagen, ta en promenad om vädret tillåter. Sen åka till Värnamo.

Okej, det kanske inte var så farligt mycket. Men en del är det allt. Som sagt är det inte en jobbig vecka dock, men jag längtar tills allt är gjort så jag kan få helg. Undra varför? 😉
Men idag är det måndag i allafall. Dagen då veckan börjar igen och man ska ta tag i livet igen. Många skriver på fb och twitter om hur jobbig måndaga är, men jag har lyckats vakna på rätt sida. Jag är pepp på denna veckan, ser fram emot en vecka full med aktiviteter och chanser att lyckas. Jag gör som jag brukar och ta det med ett leende.

Smile and the world smiles with you!

Puss på dig!

Kommentera

