timmen jag missade

Du vet den där känslan man får när man inte har möjlighet att komma på till exempel en fest och sedan funderar på vad man missade. Den känslan fick jag lite nu när jag insåg att jag förlorar en timma inatt. I natt så ska man ju ställa fram klockan en timma för att det är sommartid, alltså så förlorar vi en timma. Vid klockan 2 inatt så blir klockan 3. Men timman som är mellan 2 och 3 är ju helt borta. Tänk om det var planerat att hända något jätteroligt just då, typ kl.2.15. Men inatt kommer ju inte klockan att bli 2.15. Tänk vad vi kanske missar.

Är det någon som hänger med i hur jag tänker. Vi blir av med en hel timma då vi kunde ha gjort något jättekul. De som är ute och festar kommer hem en timma senare, eftersom hela timman mellan 2 och 3 försvinner. Jag under hur det funkar med alla bussar som egentligen ska går mellan kl.2 och 3? Det tål att funderas på.

Jag vet att detta kan verka väldigt rörigt, men det är sådant som jag funderar på när jag ska sova och klockan har passerat 23. Ni kanske kan förklara det för mig någon dag. Nu ska jag i allafall sova så att jag får lite sömn inatt nu när jag förlorar en timma.

Puss på dig!

En reaktion på ”timmen jag missade

  1. Mapenier

    ..och tänk på när jag jobbade under sommartidens början. Fick lön för en timme som gick i ett ögonblick. Kollegorna som jobbade när det blev vintertid var inte lika glada.

Kommentera

