Mitt liv är en musikal

Har du någon gång suttit på bussen eller tåget och lyssnat på musik och drömt dig bort? Jag gör det ofta när jag reser mellan platser. I musikaler är hela omgivningen inblandad i dansnummer och skådespelarna dansar omkring på platser utan att folk undrar vad de håller på med. Det skulle jag vilja göra. Tänk om människorna på bussen helt plötsligt skulle börja dansa? Eller om man kunde sjunga det man tänkte och kände. Det finns ju låtar för allt och till det mesta kan man sätta en sång. Livet som en musikal skulle ju vara magiskt! Nu menar jag inte ”happy-clappy/disney förtrollad”-musikal utan mer Rent eller verklighetstroget.

Som nu till exempel så har jag helt plötsligt lust att sjunga Rumor has it/Someone like you från Glee. Problemet är att jag sitter i ett bibliotek och människor skulle stirra och skaka på huvudet. Men om jag fick det till att bli mer ”musikal” med andra inblandade så hade det kanske kunnat bli coolt. Hmm? Vem vet. Drömma får man!

Puss på dig!

Kommentera

