Dagen med stort V

Så idag är det den 14 februari. För 17 år sedan idag föddes min kusin Joshua, (grattis) och Valentin har namnsdag! Men det är kanske inte det du tänker på först när du ser den 14 februari i almenackan. Det är ju alla hjärtans dag i dag, Valentines day. En dag som går i kärlekens tecken. Den dagen på året då en ros kan kosta lika mycket som en pizza, till och med mer ibland. Men vad gör det när det handlar om att visa sin kärlek?

En dag som singlarna fasar inför och som de flesta tjejern förväntar sig att bli uppvaktade på. Det finns dom som hatar denna dag och det finns dom som älskar denna dag. Jag tillhör själv den senare kategorin. Jag ÄLSKAR alla hjärtans dag, även fast jag är singel. Det folk glömmer är att det inte bara är en dag som är ämnad för alla par i världen, det är en dag för kärlek. Kärlek mellan familjemedlemmar, mellan vänner eller varför inte i allmänhet. Det är ju en dag att hylla all världens kärlek på! Jag vet att all fokus i medier och reklam ligger på kärlek mellan partners, men du kan ju älska en människa utan att vara tillsammans med den personen och utan att ha sex med honom eller henne!

I min familj firar vi alltid alla hjärtans dag. Vi låter det vara ett tema som genomsyrar dagens små aktiviteter. Maten är hjärtformad, blir det film på kvällen så är det kärleksfilm, min mamma brukar ibland köpa små presenter och så äter vi hjärtformat godis. Vi firar alltså alla hjärtans dag och firar att vi som familj älskar varandra.

I år bor jag själv och är singel, det gör att just denna dagen har jag ingen alls att fira med. Men jag tänker inte fira mindre för de! Jag gör därför denna lite oegoistiska dag till en ego-boost-dag. Jag har köpt rosor till mig själv och även lite hjärtformad choklad och tänkte tända ljus och skämmabort mig själv ikväll. Varför kan inte alla hjärtans dag handla om att älska sig själv också liksom? Vi glömmer ju ofta bort vårat eget hjärta i all stress och press som vi utsätts för. Har du ingen att fira denna kärleks-dag med så låt den handla om dig! Det finns alltid någon som älskar dig!

Och för er killar som vägrar uppmuntra denna ”kommersiella låstas högtid”. Man behöver ju inte köpa de skitdyra rosorna och den dyraste chokladen. Men har du en flickvän kommer hon garanterat vilja bli uppvaktad idag! Använd din fantasi och bjud henne på hemmagjord middag och kanske lite massage, tänd lite ljus och visa henne att du älskar henne! Det handlar inte om att du lagt ut pengar, utan det handlar om att du lagt ner tid på att visa att du ÄLSKAR henne!

Puss på dig och Glad Alla Hjärtans Dag!

Kommentera

