Inlägg nr 155…hängig?

Att vara en person som för det mesta är kall och fryser är inte helt optimalt när det är ”sibirisk kyla” ute. Detta betyder alltså att jag fryser mest hela tiden och såklart lyckats bli förkyld som en liten bonus. Men jag klagar inte, jag tänker inte låta någon sketen förkylning vinna över mig. Idag flätade jag håret och gick till skolan ändå. Allt blir lite lättare med flätor i håret helt enkelt. (Sen att jag inte orkade mer än till fikat var ju en annan femma.)

Åter till flätorna. Tänk att en så enkel frisyr kan göra så mycket för humöret. Jag kan inte annat än att le lite inombords när jag ser mig själv i spegeln. Det ser lite sådär lagom larvigt och barnsligt ut. Precis som jag är helt enkelt. Jag vet inte om flätor funkar på allas humör, men när jag känner mig hängig är flätor ett steg i rätt riktning. Hur gör du när du är hänging? Har du ett speciellt trick för att må lite bättre?

Så detta är nummer 155 bland mina inlägg. Jag har skrivit på denna bloggen i snart ett år och jag är glad att ni läser mina tankar och funderingar. Så innan jag avslutar detta inlägget vill jag uppmuntra dig till att inte glömma att le nu när mörkret och kylan ligger tät över vårt avlånga land. Sprid lite värme genom att le åt människor du möter. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Du är VACKER när du ler! Le och världen ler med dig!

Puss på dig!

Kommentera

