I stillhet på bibblan…

Idag har jag dragit ner alla mina saker till skolans bibliotek i hopp om att jag ska få mer gjort än hemma. För dig som inte vet det så håller jag just nu på att plugga inför en Anatomi och fysiologi tenta som jag har om ca 3 veckor. Jag är själv lite förvånad över att jag faktiskt suttit ned och försökt plugga i lite mindre än en vecka nu. Jag är en sådan där ”sista minuten”-pluggare. Men mitt problem är att jag inte är någon bra sådann. Jag måste sitta ned i flera veckor och verkligen plugga för att jag ska kunna klara dessa tentor. Så nu gör jag det. Jag är värd en lite klapp på axeln.

Jag är tillbaka i mitt älskar Jönköping igen föresten. Jag vet inte om jag sagt det än. Jag vet att jag skrivit om att jag saknat det, men jag tror jag missade att säga att jag är tillbaka. Så nu är jag tillbaka i min älskade lägenhet. Det har även kommit upp saker på väggarna hemma, så nu bor jag där ”på riktigt” om man nu kan säga så. Jag har tyvärr inget internet dock, så jag ska försöka planera in tid på bibbla så jag kan uppdatera er och kolla av alla viktiga saker som är länkade till internet. Jag vet att facebook kanske inte verkar så viktigt, men var annars ska jag hålla koll på mina kära? Men mina mailer måste ni väll hålla med om är viktiga saker?

Nu vet jag inte vem precis du är som läser min blogg. Men jag skulle vilja veta. Nu när jag bor helt själv så blir det lite ensamt ibland, eller ganska ofta. Så i år så ska jag bjuda hem folk på fika. Fika ska bli min nya grej. Igår bakade jag första satsen cupcakes. Gillar du cupcakes och känner mig? Ja men sluta vara så förbaskat svensk då! Ta dig friheten att höra av dig till mig och säg när du kommer på fika! Jag har te och cupcakes i allafall i några dagar till. Ju längre du väntar ju mindre är chansen att det kommer finnas några kvar.

(Hör av dig innan du kommer bara!)

Puss på dig!!

Kommentera

