Konsten att flytta/packa

Om några dagar ska jag flytta tillbaka till Jönköping och just nu försöker jag leta reda på alla mina saker. Att flytten hem till familjen har gjort att alla grejerna har spridit ut sig i huset. Vi är en familj som lånar allt av varandra, nästan. Så nu försöker jag leta reda på alla mina tröjor som systrarna lånat och lakanen som tvättats och annat som skall packas ner i lådor och väskor. Mitt rum har förvandlats till ett bombnedslag. Jag har en gång från sängen till dörren, men annars är det saker överallt. Men det är ju så det blir när man ska packa och vill samla allt på ett ställe. Nu har jag ju några dagar på mig, men det är ju värt att börja i tid.

Julklappar skall packas, kläder skall vikas och packas ned, skor skall läggas i lådor, sen bör jag nog städa lite också. Jag har en del att göra denna veckan. Men det blir bra sen när det är klart.

Puss på dig!

Kommentera

