Inte okej!

När du minst anar det kommer den smygande.
Du tror att du har gjort ditt val och så är du tillbaka i diket igen.
Varför kan det inte vara lätt att välja hur framtiden ska se ut?

Jag satt och pratade med mina föräldrar och så kom vi in på studierna och om sjuksyrra verkligen är vad jag vill. Det känns som att jag borde veta vad jag vill just nu. Jag är 21 år gammal och tog studenten för 3 år sedan snart. Borde jag inte ha hittat min väg nu då? Borde jag inte drömma om att bli något och jobba för att bli det nu då? Är det inte så det borde vara? Jag vet verkligen inte hur min framtid ser ut. När jag tänker på det så blir det tomt och svart i huvudet. Jag har inget drömyrke just nu. Vissa dagar har jag de, men inte i dag. Men min mamma har rätt. Jag måste börja tänka på vad jag vill. Hur ska jag kunna göra val själv om jag inte vet vad jag vill? Så nu har jag en vecka på mig att lista ut om ssk är den vägen jag vill välja. Eller om det är en senare sväng jag kanske kommer ta.

Livet är inte lätt. Att välja är inte lätt. Men för att kunna leva livet och välja rätt måste man lyssna på sitt eget hjärta. För om du glömmer bort dig själv när du väljer så kommer du gå vilse.

Puss på dig!

Kommentera

