Nr 15 – Berätta om en av dina favoritböcker.

Idag är det 9 dagar kvar till julafton, som ett av barnen i klassen sa idag. Idag är det även inlägg nummer 15 i min lilla adventskalender.

För några år sedan gick jag på en bibelskola i Rimforsa. Detta har jag sagt innan, det vet jag, och du undrar säkert varför jag tar upp detta nu. under det året som jag bodde där hade jag en bokperiod. Jag kunde sitta på mitt rum en hel helg och bara läsa. Min absoluta favorit författare är Nicholas Sparks som bland annat har skrivit böcker som The Notebook (dagboken) och Dear John. De flesta av hans böcker har också blivit film. Under detta året hittade jag en utav mina favoritböcker. En bok skriven av Nicholas och som de flesta av hans böcker är det en bok om kärlek.

Boken heter Messege in a bottle och handlar om en kvinna som en dag hittar en flaska med ett brev inuti. Det är ett brev fullt med känslor och är adresserat till Catherine. Kvinnan är journalist och bestämmer sig för att publicera brevet och får genom detta reda på att det finns fler brev skrivet av samma man. Hon bestämmer ssig för att skriva en artikel om detta och letar upp honom. Detta är bara början på en fantastisk kärlekshistoria som jag tycker alla borde läsa.

Andra böcker som jag vill rekommendera av Nicholas Sparks och som också är favoriter är bland annat:
The Last song (som filmatiserats med Miley Cyrus i huvurollen, boken är bättre)
Dear John (som filmatiserats med hunken Channing Tatum och Amanda Seyfried)
The Choise
Sen har jag inte läst The Notebook eller A walk to remember, men filmerna är jättefina. 

Mitt tips till dig är helt enkelt. Gillar du att läsa om kärlek i alla dess former och om livets små bekymmer, läs Nicholas Sparks! Han får i allafall mig att se på livet lite annorlunda för en stund och ger min värld små rosa moln när jag läser hans böcker. En FANTASTISK författare!

Puss på dig!

Kommentera

