Haha, lurad!

Ibland känns det som att min hjärna spelar ett fult spel med mig. Precis när jag tror mig ha funnit vad jag vill och hur jag ska ha det med mitt liv så säger den ”haha, lurad”. Jag har kämpat med tanken om att bli sjuksköterska ett tag nu, och en bit av mig säger att det är där jag ska vara. Men sedan har vi biten av mig som skulle vilja leva lite innan jag bestämmer mig för att jobba som ssk. Min hjärna ger mig små förslag, till exempel utbilda mig till ungdomspedagog på Lidingö och sedan jobba som det ett tag. Det är nog det förslaget som har fastnat bäst hos mig. Men sen denna veckan har det kommit några fler. Plugga och bli musikalartist eller varför inte bli stand-up artist.

Jag har alltid älskat allt vad teater, sång och dans heter. Jag har dansat sedna jag kunnat gå, men inte tagit några lektioner. Jag har spelat lite teater men aldrig pluggat det. Sjungit har jag också gjort sedan jag lärde mig använda min röst. Men man kan behöva något mer för att kunna jobba med detta. Eller har jag fel? Räcker det med viljan och envisheten? Kan man klara sig med det? När det kommer till stand-up grejen så vet jag egentligen inte vad som hindrar mig. Eller jo, så rolig är jag inte. Men hur rolig måste man vara? Om man kan skämta om sitt liv och bjuda på sig själv så borde väll detta räcka?! Eller? Vem vill inte jobba inom showbiz? Jag vill, det vet jag. Jag älskar att stå på scenen och prata, men vart ska jag söka mig för att få göra det?

Puss på dig!  

En reaktion på ”Haha, lurad!

Kommentera

