Nr 9 – Berätta om en av dina favoritlåtar.

Detta måste nog vara den svåraste luckan hittills. Jag älskar musik och lyssnar på en himla massa låtar varje dag. Men jag tror jag kanske kan välja en.

Jag har sedan jag var liten alltid älskat Carola och hennes musik. Jag har flera hundra gånger mimat till ”Tommy tycker om mig” framför spegeln och haft konserter för gosedjuren när jag var mindre. På hennes skiva Störst av allt sjöng hon en låt som handlar om livets alla stunder, om att Allting har sin tid. Detta är en låt som betyder otroligt mycket för mig. Texten är fantastiskt vacker och jag blir nästan alltid tårögd när jag lyssnar på den. Den har även en annan betydelse för mig och för min familj. För ungefär 2,5år dog min älskade farfar och på samlingen efter hans begravning så hade jag gjort ett bildspel till denna sången. Jag älskade min farfar och jag saknar honom. Låten påminner mig om att livet går och man måste ta hand om varandra och det man har.

Carola – Allting Har Sin Tid

Puss på dig!

Kommentera

