Nr 5 – Berätta om vem du var för ett år sedan.

För ett år sen vid den här tiden pluggade jag anatomi. Jag bodde hos mina föräldrar och pendlade till jkpg flera gånger i veckan. För ett år sen vid denna tiden hade jag även hittat en lägenhet i jkpg som jag viste att jag skulle flytta till i mellandagarna. Jag var ganska osäker på om jag valt rätt utbildning och var på gränsen att hoppa av min utbildning. Jag var inne i en period i mitt liv då jag försökte inse vad som var rätt. Jag var trött och ofta lätt deprimerad. Jag kände mig nog lite ensam ibland också.

Vad hänt sedan dess då? Jag har inte precis börjat min utbildning till sjuksköterska, utan jag har gått där ett år och har nu studieuppehåll. Jag är fortfarande lite fundersam på om det är rätt, men något säger mig att det är en del av planen. Jag har haft ett tufft år då mycket har hänt. Jag har fått jobba för att hitta en väg som funkar för mig. Jag har flyttat hemifrån på riktigt och flyttat hem till mina föräldrar under hösten igen, men vet att min lägenhet väntar på mig i januari. Jag vet att Jönköping är platsen för mig. Jag är samma person på många sätt, men jag är helt annorlunda också. Jag mår bättre och vet vad jag ska göra för att må bra. Jag är ett år äldre och kanske lite klokare.

Puss på dig!

Kommentera

