Nr 2 – Berätta om staden du bor i

Då var det andra december och inlägg nr 2 i min adventskalender. Detta tycker jag blir ett lite svårt inlägg att skriva eftersom jag just nu bor hos mina föräldrar men egentligen bor i en egen lägenhet i Jönköping. Men eftersom jag just nu när jag skriver detta sitter i en lägenhet i Jönköping så kommer jag skriva om Jönköping.

Jag har alltid haft en förkärlek till Jönköping. När jag var liten älskade jag att åka hit, även fast vi främst åkte till A6 och ikea när vi åkte hit, och det var på genomresa när vi var påväg till mormor & morfar. Men min plan var länge att jag skulle flytta hit när jag blev stor. Nu är jag äldre och bor här och studerar som sagt. Det är en levande stad. En stad där det nästan alltid blåser och är ofta väldigt kallt, men när solen skiner glömmer man alla de gråa dagarna. Det är en stad som ligger precis vid Vätterns södra del, därav det kalla vädret. Kallat Sveriges Jerusalem eftersom man utan problem kan hitta en kyrka om man bara vill. En stad där det är nära till allt och om du inte vill gå så finns det alltid bussar. Vill man träna eller promenera så finns det flera gym och nära till bra rundor som man kan gå.

Jag älskar Jönköping. En trevlig stad med vännerna nära. Det är en bra stad.

Puss på dig!

Kommentera

