Solstrålar…vilket jobb

Mitt humör följer ofta vädret. Är det mulet ute så är jag mulen eller alltså jag är inte riktigt lika pepp på saker. Men om solen skiner så skiner jag, då har jag ofta svårt att sitta stilla. som ni säkert vet så har ju solen lyst med sin frånvaro ett tag nu, tyvärr. Men jag har fyllt på med skolsken ändå.

Jag är lärarvikarie och jobbar med barn i åldrarna 7-10år främst just nu. Detta är barn som ger mig glädje varje gång jag ser dem. Det är ett jobb som ger livet lite solsken när solen är gömd bakom gråa moln. Jag får kramar och kärlek genom att bara dyka upp. Det är något man verkligen kan behöva nu när mörket sänker sig över världen. Vi borde lära oss av barnen. Le och sprid mer glädje! Krama människor vi gillar. Säga allt det positiva vi tänker om människor, det skadar inte!

Jag utmanar dig. Kan inte du försöka vara en solstråle nu när solen inte kan lysa på oss alla? Le åt främlingar, krama nära och kära, ge komplimanger, sprid lite kärlek. Var ett ljus i mörket. Gör som mina elever, sprid lite värme.

Puss på dig!

Kommentera

