De såg jag på facebook…

Är inte de en lite udda fras? Har någon sagt de till dig någon gång? Jag får ofta höra de från människorna i min omkrets. ”Hur är de med dig, jag såg på fb att…” eller ”De var längesen, men jag håller koll på dig på fb…”. Är de inte lite konstigt att vi är så aktiva på nätet att våra samtal har helt förändrats. Är man vänner på fb så vet man mycket mer om sina vänner än vad man gjorde innan. Nu vet jag att jag är väldigt aktiv på fb och uppdaterar min status mer än andra, men de är fortfarande lite jobbigt (nästan läskigt) när verkligheten kommer ikapp mig. Folk läser verkligen vad jag skriver.

En sak som jag måste vara försiktig med när jag skriver är min sarkasm och ironi. I text existerar inte sarkasm och ironi, men ändå skriver många sarkastiskt och ironiskt. Jag är en sådann person. Jag jobbar på att slut med de, men de är svårt om det är ett sätt att förhålla sig till saker. Om vi nu är så aktiva i hyberspace borde vi väll kunna komma på ett sätt att vara sarkastiska och ironiska på också. Men tills dess får jag skriva att jag är de och dra ner på skämten.

I see you on facebook…

Puss på dig!

Kommentera

