Kan det vara viktigare?

Alla har vi ju någon gång i våra liv försökt sätta oss ner för att plugga, om det så är ett svenskaprov på gymnasiet eller en tenta på högskolan. Alla vet vi vad plugga är för något. Men har du stött på detta?

När jag pluggar så måste jag helt plötsligt alltid måla naglarna. De första dagarna i min pluggperiod händer alltid samma sak. Det är som att pluggandet trycker på en knapp i mig som säger att jag måste fixa mina naglar. Jag satt på jobbet och pratade med en kollega och hon gjorde samma sak, fast istället för att måla så städade hon. Hon kunde organisera kökslådor eller skåp tills allt var rent och fint och i ordning. Är inte det lite kul? Jag vet att jag har fler vänner som helt plötsligt får städnoja när dom ska plugga. Vad i oss säger att städandet är viktigare eller att naglarna måste målas? Och varför när vi ska plugga?

Jag har en sak till som jag gör när jag borde plugga, jag uppdaterar min blogg. Min blogg är aldrig så uppdaterad som när jag borde plugga. Kul grej! Men är det viktigare? Svar nej! Det är roligare helt enkelt.

Men nu måste jag återvända till patofysiologin.

Puss dig!

Kommentera

