Hot or not?

Jag är en människa som väldigt ofta har kalla händer och nu när det kallt ute så fryser jag mest hela tiden. För att hålla värmen när det börjar bli kallt tar jag på mig mycket kläder, har upp mot tre täcken när jag sover OCH kramas mycket. Men jag har stött på ett problem. Det finns människor som hela tiden är varma, alltså perfekta för att värma en kall person som mig. Men en varm person uppskattar inte alltid att krama på någon som är kall som jag. Konstigt tycker jag! Om man nu är varm borde man väll dela med sig av värmen. Eller? Om jag kramar på dig så gör jag ju de för att jag gillar dig och uppskattar att du är varm och mysig! Ta åt dig av kärleken! Säg inte nej, för då kanske jag inte vill krama på dig ingen. Om du en gång sagt nej till en kall person så kanske denna person inte vill krama på dig även fast den är varm. Säg ALDRIG nej till en kram!

En kall kram är bättre en ingen kram alls!

Och för er varma människor som faktiskt tar er tid och kramar oss kalla människor, TACK! Ni har förstått att ni kan hjälpa en annan frusen människa. Fortsätt så!

(Detta inlägg läses med ett visst leende på läpparna och skall inte ses alldeles för seriöst, även fast jag faktiskt vill få er att fundera över detta.)

Puss på dig!

Kommentera

