singel vs sambo

Jag insåg för en stund sedan att jag har olika grupper av vänner. Det är singlarna och dom som är sambo. Samtalen är ganska annorlunda när man träffar dessa i grupp.

Som ett exempel kan jag ta igår kväll när jag umgicks med tre utav mina älskade vänner som alla tre är sambo med sina pojkvänner. Våra samtal handlade bland annat om förhållanden, förlovningar, barn, inredning och boende. Jag älskar att prata om detta, men jag kan ju inte annat än att känna mig som lite av en utomstående. Jag får inflika med mina erfarenheter som singel istället. En grej jag tänkte på vad att jag använde uttrycket ”min bliviande” väldigt mycket igår.  

När man istället träffar singeltjejerna så är det ofta party på gång. Samtalen då handlar bland annat om killar, party och mindre om förhållande grejer. Skillnaden är ganska stor i samtalsämnen även fast det såklart finns likheter. Boende och våra liv just nu är ett gemensamt ämne skulle jag nog vilja påstå.

Men att samtalen förändras med tiden och med utvecklingen i personers liv, det tycker jag är intressant. Om 10 år kommer säkert många av samtalen handla om barn, speciellt våra egna. Då kommer vi säkert annordna lekträffar åt våra barn. Det kommer bli spännande. Och vem gifter sig först? Spännande tankar.

Puss på dig!

Kommentera

