breaking free

Det finns en tid i livet då man inser att man måste klara sig på egna ben. Det händer vid olika tillfällen för alla människor, men någon gång tror jag alla inser detta.

Mina föräldrar är de bästa. Dom är kloka och bra på att lyssna och ge råd. Jag har i 21 år alltid gått till dem om jag skulle behöva hjälp med något. Men jag tror att jag börjar nå den punkten i mitt liv då jag måste tänka själv utan föräldrarna som puttar mig åt rätt håll. Det är inte lätt men det är ett faktum. Man kan inte alltid ta med föräldrarna när man ska köpa saker eller ringa dem när ett beslut ska fattas. Hur skulle de se ut? Ibland måste man släppa taget och slå sig fri. Fast de är skillnad på att släppa taget och ibland be om råd såklart. Men det är viktigt att man inte glömmer att tro på sin egen förmåga. Jag kan om jag vill och vågar.

Ingenting är omöjligt. Det ända som kan hindra dig är ditt eget sinne.

Puss på dig!

Kommentera

