Pippilotta

Idag har jag haft flätor precis som Pippi Långstrump. Jag kände att något var jag ju tvungen att göra med hårt i morse, så flätor blev lösningen. Jag vill ju inte ge flätorna all beröm, men det har varit en riktigt bra dag idag. Har inte känt mig som en helt osynlig vikarie, utan som en väldigt omtycklt vikarie idag. Barnen vet det inte, men alla leenden och skratt gör väldigt mycket. Jag gillar mitt jobb.

Men när jag tänker efter så sitter nog glädjen i flätorna. För jag tror att man blir lite av en Pippi när man har flätor ändå. Glimten i ögat och mod att fråga allt man undrar. Jag gillar Pippi. Får se, de kanske får bli flätor oftare.

Puss på dig!

Kommentera

