Nummer 91: Självkontroll?

Detta kommer bli väldigt personligt och jag vet att de kanske är konstigt. Men häng med så får jag förklara. Hur klarar man av att ha på sig stringtrosor (eller för er killar som läser detta stringkallingar)?! Att hela dagen gå med ett snöre som skaver mellan skinkorna är för mig helt orimligt.

Vad får mig att ta upp detta då? Jo, jag var och handlade förra veckan i Linköping. Vill varna er för att shoppa själva kl.10 en torsdag, det är INGEN annan än du i affären. Detta gör att du automatiskt blir försäljarens offer. Hon som jobbade i denna affären dök på mig som en hök. Höll full koll på mig och jag kände mig på ett lite läskigt sätt övervakad. Hon var trevlig, men lite väl nyfiken kanske. Hon gav mig kommentarer som ”jag ser att du hittat rean” och ”den halsduken är ju JÄTTE mysig, jag har en själv”, helt klart klassiska säljar knep. Men de värsta var vad hon sa när jag skulle betala. 

”Nu är det såhär att vi har ett special erbjudande och det gäller dom små sötsakerna i denna gotteskålen (hon höll i en stor skål med string-spetstrosor). Du får köpa två par jätte sköna och bra trosor och bara betala för en. Det är ju inte så ofta man tar sig tid att göra det.”  

Nu är de såhär att jag var fortfarande lite nyvaken och trött. Så jag log och nickade. Hon fortsatte.

”Vilken storlek är du? (jag sa min storlek) Ja men här har vi två jätte söta, och dom är väldigt bra. Syns inte alls under byxorna.”

Jag fortsatte nicka och i all hast betalade jag 59kr för inte bara ett par utan TVÅ par string spetstrosor. När hade jag tänkt använda dem?! Jag är fortfarande lite chockad över att min självkontroll var helt bortflugen och att tjejen lyckades får MIG att köpa två par stringtrosor! Så vad lärde jag mig av denna upplevelsen? Handla aldrig själv kl.10 på morgonen för då är jag mer än vanligt lätt övertalad. Sen kan jag kanske behöva lära mig värdera vad som verkligen är nödvändigt i min garderob?

Att köpa eller inte köpa string? Det är frågan.

 

Kommentera

