Är det han?

När du var liten, eller mindre kanske de var, hade du en bild av hur din blivande man skulle se ut? Du kanske har en nu också? Är de samma bild eller har den förändrats med åren?

Jag var het övertygad att min käraste skulle vara en lång man med mörk hy och mörka ögon. Det var väll ungefär så detaljerad den bilden var. Min bild idag över en dröm man (för drömma får man) är längre än mig, spelar ingen roll vilken hudfärg men jag när jag tänker på honom så är huden ljus och håret kort. Han är stark och utstrålar trygghet. Hans leende får mig att le och han hans röst får mig att vilja höra mer. Han är bredaxlad och muskulös, men inte stenhård. han ska ju vara mysig att krama på. Det är nog min bild.

Hur ser din ut?

Jag vet att detta är en fantasi. Men alla tror jag har en liten bild på hur man skulle vilja att personen man älskar ska se ut och vara. Sen tror jag att utseendet inte är lika viktigt som personen bakom utseendet. Utstrålningen är viktigare än musklerna till exempel. Det viktiga ligger inte i vad man ser utan i hur det man ser är. Om de nu låter vettigt. En liten tanke bara såhär en fredagskväll.

Puss på dig!

Kommentera

