Att hitta den rätte på 2000-talet

Detta är en tanke som ofta kommer till mig. Hur hittar man den rätte idag? Jag måste ju då säga att jag vet inte hur man gjorde förr, men det känns som om det var lättare. Idag har vi våra sociala medier. Vi sitter mer vid våra datorer än vad man gjorde innan. Det finns dejtingsajter för alla typer av människor, till och med för dem sm vill vara otrogna.

Men hur ska jag som singel tjej hitta i denna enorma djungel? Ibland önskar jag nog att det var lite lättare. Att han bara stog där och du insåg att det är honom jag ska leva mitt liv med. Eller är det så det blir sen när man träffar ”Mr Right”? När man lyssnar på alla de lyckligt kära människorna som finns i min vänkrets så känns det som att det var ganska enkelt när det väl hände. Problemet kanske är de att man tänker förmycket helt enkelt.

Men hittar man folk nu för tiden då? Är internet den bästa källan till kärlek? Jag får nog fundera vidare på det. Jag tar gärna emot tips.

Puss på dig!

4 reaktioner på ”Att hitta den rätte på 2000-talet

  1. Jenny Gustafsson

    Jag håller med om att man ska sluta leta, jag sa till Niklas innan vi blev tillsammans att jag definitivt INTE skulle ha en pojkvän. Men se hur det gick! 🙂 Sen om du inte vill träffa någon via nätet kan jag föreslå att du går ut och dansar på helgerna, ut bara för att ha kul. T.o.m ta en danskurs kanske! Jag går på buggkurs nu och det finns många söta pojkar, men jag har ju min Niklas, så det är ju lätt för mig att uttala mig. puss ❤

  2. ida

    Just det. Angående Mr Right. Har du tur hittar du honom på första försöket. Men att ha ett förhållande är inte alltid det lättaste. Man går från 1 person till 2. Det betyder att likheter och olikheter ska samspela med varandra. Man får prova sig fram, låt det ta sin tid. Antingen utvecklas man tillsammans, eller så går man var sin väg. Det är det luriga med ett förhållande. Men har du tur hittar du din drömkille vid första försöket.

  3. ida

    Det bästa sättet att hitta en kille på är att sluta leta. Det dyker oftast upp någon då du minst anar. Inte så lätt kanske, men det kan vara var som helst. Jag vet inte vad du har för intressen, men jag hittade min kille på en konsert. Då var jag absolut inte där för att ragga, utan för musiken och för att umgås med mina vänner.
    Sen får man absolut inte agera helt tafatt när man väl har valt sitt mål, utan chansa och dra till med en galen kommentar. Var glad (inte överdrivet) och var lite närgången med en klapp på armen osv. Prata inte ihjäl honom, bli inte för flamsig utan stay cool, dra iväg sköna kommentarer och klappa lite på honom. Gillar han vad han ser, är han din.

Kommentera

