vägen mot lyckligare dagar

Jag är så galet trött på att må dåligt och tyngas ner utav helt orimliga tankar. Vad ska det egentligen vara bra för?! Kommer du på en vettig anledning är du välkommen att maila mig. Men om man nu ska ta sig i kragen och gå vidare och bli lycklig, hur gör man då? Någon idé?

Jag har försökt göra en liten lista på saker som gör så att jag mår bra i allafall.

1. Barn som skrattar – nu när jag jobbar med barn så hör jag ofta barn skratta, och eftersom jag är så rolig (tycker du inte de så synd om dig) så händer de ofta att dom skrattar åt mig.
2. Kramar från någon man gillar – kramar är ju ett fantastiskt må-bra-knep. Jag vet att inte alla kramar gör än på gott humör men de flesta kramar gör så man känner sig lite omtyckt i allafall och de är ju bra.
3. Skratta – att skratta så man får ont i magen. Inte fejk skratta utan helt genuint skratta, de är ju fantastiskt!
4. Överraskningar – helt oväntade, bra saker som gör att det bubblar av lycka i magen. Ett möte med en vän som man saknat, eller ett sms från någon som kanske insåg att dom behövde smsa dig bara för att dom kan. Det är ju bara några exempel.
5. Musik! – Musik som får mig att vilja dansa. Låtar man kan sjunga med i och bara bli helt crazy. Musik som får än att le. Musik kan göra så mycket.
6. Människor man tycker om – att ta en fika med någon som man gillar är ju långt ifrån helt fel. Att prata lite skit med någon som vill lyssna. Kanske ta en promenad med en vän och skratta lite åt folk man möter. (Inte så dom hör såklart)

Min lilla lista. Den kan såklart göras så mycket längre. Har du några idéer på vad som borde finnas på listan?

 

Puss på dig!

Kommentera

