Färger i en vind

Jag har alltid varit ett disney freak, jag har lärt mig sångerna och om du ber mig sjunga en sång från min barndom skulle jag välja disney. Nu när jag sitter och ser ut genom våra stora fönster i matrummet så tänker jag på en låt från filmen Pocahontas. Du vet säkert vilken det är eftersom inlägget heter Färger i en vind. En sång som handlar om att se bortom det du redan vet och har kunskap om, att det finns så mycket mer än det du kan röra vid.

I refrängen sjunger Pocahontas om att måla allt med färger i en vind. Det är vad jag skulle vilja kunna göra ibland. Inte kunna måla när det blåser utan kunna fånga alla vackra färger i naturen i en bild. Jag skulle exempelvis vilja kunna ta kort på himlen just nu och fånga den lilafärgen som bytt plats med den gråa färgen som varit på himlen hela dagen. Men jag vet bara inte hur. Mina kort fångar aldrig skönheten i naturens alla färger.

Naturen är full av färger som gör mig lycklig. Lövens alla färger nu när hösten äntligen har kommit ger mig ett stort leende på läpparna. Alla denna skönhet! Gud har verkligen ett öga för detaljer. Men de var väll inget nytt.

 

Puss på dig!

Kommentera

