Insperation sökes

Tänk va mycket man kan behöva inspertion till under en vanlig dag. Du kanske tänker på någon sorts konstnär när du hör ordet insperation, jag gör också det först. Men jag själv vet att jag behöver någon sorts insperation till att göra det mesta. Insperation för mig är något som får mig att vilja göra något. Till exempel städa, det är ju tråkigt bara för städandets skull men om man ska få gäster så vill man ha det fint och då kan det bli kul. Eller så sätter man på lite musik och så dansar man bort skiten.

Om det är något jag behöver hitta insperation till just nu så är det mitt pluggande. Jag får verkligen inte igång de. Jag har för många tentor som jag vill ha gjorda innan vecka 3, men för att det ska vara möjligt måste jag kunna plugga. Hur göra jag de? Jag är inte en sådann person som kan sätta sig ner och läsa något helt ointressant och sen komma ihåg detta. Finner jag inte intresse för det jag läser så kommer det inte fastna. Det är ett dilemma då inte allt kan vara intressant när man studerar till sjuksköterska. Då måste man ha inspertion och saker som håller intresset igång, någon som ger kroppen hopp om framtiden. Det är den inspertionen jag söker.

Jag har mina mål. Ett: Jag kan flytta tillbaka till Jönköping och mina vänner där. Två: Jag blir så småningom sjuksköterska. Men detta är ju bara morötter, jag behöver det som ger mig glädjen och viljan också. Jag vill komma vidare nu. Jag vill hitta rätt. Så detta tål att tänkas på.

Puss på dig!

Kommentera

