Dagen då jag kände mig gammal

Jag är 21år, men idag känner jag mig mycket äldre. Jag kollar på folket i min närhet och inser att jag har vänner som nu mera är gifta, några som har barn och flera som är sambo med sina partners eller planerar på giftemål eller samboskap inom kort. Jag insåg för en stund sedan att jag lever bland vuxna människor nu mera. Insikten om att jag har kommit in i vuxenvärlden är väll inte en så stor chock egentligen, men jag får mig ändå en tankeställare.

De är som att jag bara är en gäst i vuxenvärlden, en gäst som väntar på att få bli en del av sällskapet. Jag tror att allt detta har att göra med att jag bor hos mina föräldrar, och i den lägenheten jag har så delar jag kök med någon annan. Jag har liksom inte ett fullständigt eget hem. Fast på samma gång har jag ju det. Klurigt. Jag liksom står och väntar på att min ansökan ska gå igenom. Jag är glad för alla ni som stadgat er, skaffat barn och blivit sambo, jag hyser inga agg alls mot er. Jag funderar bara på när det är min tur. ´

Detta är alltså en dag då jag känner mig väldigt gammal.

Puss på dig!

Kommentera

