Är de nödvändigt?!

Föreställ dig att du helt plötsligt blir tvingad att lämna din familj och dina vänner och flytta till ett helt annat land. Du blir alltså utvisad. Du är från landet du blir utvisad till men du har flyttat därifrån för över 20 år sedan. Nu är du 91 år gammal, dement, synskadad och har hjärtproblem. Du kan inte gå utan stöd och har ingen familj kvar i hemlandet. Är de verkligen en nödvändighet att utvisa en person med dessa kriterier?!

Den 4 oktober utvisas en äldre kvinna med just dessa kriterier. Hon ska utvisas till Ukraina där hon inte känner någon alls längre. Hela hennes familj bor i Sverige, men ändå ska hon utvisas. Detta är inte rätt men ändå påstår sig migrationsverket ha rätt i sitt beslut. Hur kan det vara rätt är min fråga?! Vad kan jag som privatperson göra för att stoppa detta? Vad kan jag göra för att hjälpa?

Ganna slängs ut ur Sverige är artikeln i Aftonbladet som berättar hela historien. Jag ber att vi alla sänder en tanke till familjen och försöker hjälpa dem på bästa sätt. Jag har inte kommit på hur än, men jag hoppas att jag kan komma på något.
Hjälp mig att be i allafall. 

Puss på dig!

Kommentera

