I morgon är en ny dag…

Jag har under två år haft uppehåll med mitt godis/snacks ätande från januari till slutet på maj. Det har liksom varit ett sorts nyårslöfte som jag slutat med i juni när sommarn börjat. Under denna perioden har jag gått ner i vikt och mått i allmänhet mycket bättre, men jag har ändå börjat med godiset igen.

Så nu har jag bestämt mig för att sluta helt. I morgon måndag kommer jag sluta äta godis och andra snacks så som chips och ostbågar och annat som räknas som ”fredagsmys”. Allt detta för att jag ska må bättre och starta min resa mot ett bättre liv. I morgon ska jag även börja röra på mig igen, ta mina promenader och så småningom börja springa. Jag gör allt detta för min egen skull, för att jag ska orka mer och bli lyckligare med den jag är.

I morgon en första dagen i resten av mitt liv.

 

Puss på dig!

Kommentera

