Away away…

Har du någonsin fått känslan av att du skulle vilja resa bort eller flytta någonstans där ingen känner dig. Kanske börja om på ny kula, göra något oväntat. Jag tror att vi alla någon gång i livet skulle vilja fly från verkligheten och bara släppa allt. Vissa gör det genom att en gång om året åka utomlands för några veckor eller ta bilen och bara köra. Vissa lägger sig på gräsmattan utanför huset och bara är där hela dagen. Man kanske inte alltid måste flytta sig fysiskt från platsen man befinner sig på, men alla behöver vi nog drömma och förflytta oss psykiskt bort från den jobbiga verkligheten.

Jag fick lust att åka bort och lämna Tranås bakom mig senast idag när jag stog i duschen. Jag har en liten dröm om att åka till Usa och jobba eller bara flyta omkring. Det är nog min verklighetsflykt. Jag drömmer ofta om LA eller New York eller Chicago. Men jag vet att min dröm kommer bli verklighet för det är en dröm som jag planerar på att uppfylla. Sen får vi se hur länge jag stannar, det är lite oklart än. Men som sagt, det är min dröm och de dröjer nog några år innan den slår in. Men jag kommer inte sluta drömma.


Norah Jones – Come away with me

Puss på dig! 

Kommentera

