Puss och kram

Hur ofta kramar du människor du gillar? Varje gång du träffar dem kanske? Kramar du dem då både när ni först träffas och sen när du går?

Jag brukar krama mina vänner när jag träffar dem, det ingår liksom i hälsningsfrasen. Ibland kramar jag dem också när jag säger hejdå, det är också en del i själva orden. Men då vill jag ställa en ny fråga. Hur ofta avslutar du sms med puss eller kram?

Jag tycker det blir lite komiskt när jag tänker på det. Om vi skulle pussa och krama varandra lika ofta som vi avslutar våra sms eller mail med de orden så skulle vi förmodligen pussas och kramas hela tiden. Tänk vilka människor vi skulle puss och krama på, jag skulle pussa mina bästa vänner och om jag inte minns fel så har jag skrivit kram till en arbetskamrat någon gång. Men vem vet, vi kanske skulle må lite bättre av att vara lite mer fysiska. Jag vet att om jag fick fler kramar så skulle i allafall jag må bättre.

Sen kan det bli lite jobbigt att kanske krama chefen eller människor man jobbar med. Men även chefen är ju en människa som kan behöva en kram. MER KRAMAR ÅT FOLKET!!

Puss på dig!

Kommentera

