En vs Många

Löften. Något man lovar någon, antingen en vän, främling, bekant eller sig själv. Ett sorts muntligt kontrakt på att du ska genomföra en sorts handling.

Jag brukar försöka vara försiktig med vad jag lovar, dels för att mitt minne är så kasst med också för att jag inte vill råka såra någon om jag inte lyckas eller helt enkelt glömmer vad jag lovat. Jag tror att vi lovar lite väl mycket saker ibland. Man ska ju inte ta på sig mer än vad man kan hantera eller klara av. Vi är BARA människor, och våra förmågor är till viss del begränsade. Jag är inte oändligt stark, men jag kanske är envis. Min rygg kanske inte klarar av att bära för mycket tunga grejer för då kommer den tillslut göra ont och gå sönder. Vi måste se våra begränsningar helt enkelt.

Sen är det viktigt att vi inte inbillar oss att vi kan mindre än vad vi kan. Du kanske inte orkar lyfta tunga saker men är grym på att engagera andra människor. Du kanske passar bättre som projektledare. Jag tror att vi alla har en uppgift här i livet och att Gud har en mening med just ditt liv. Men vi måste våga tro lite på oss själva. Om du är övertygad om att du inte kan något, då kommer det bli svårt för dig att inse att du kan. Våga tro på dig själv! Lita på din inre styrka! Du är grym!

Och ett litet tips. En person kanske är svag, men med många människor tillsammans blir man starkar. 

Puss på dig!

Kommentera

