Bright side of life…

Idag har jag flyttstädat min lägenhet i Jönköping. Det känns lite tungt och sorgligt för det var ett ställe där jag verkligen trivdes. Mitt liv har tagit en vändning som jag inte räknade med för ett år sedan och som jag inte riktigt velat tänka på nu under sommaren. Men nu har jag tagit studieuppehåll till hösten för att plugga hemifrån och jobba. Det betyder alltså att jag flyttar hem till föräldrarna IGEN. Det är väll det som är mest jobbigt. Jag ÄLSKAR min familj, dom är det bästa jag vet men att flytta hem igen känns som att ta ett steg tillbaka bland mina planer. Nu har jag ett halvår på mig att reda ut vad jag vill med mitt liv och hitta rutiner  och saker som hjälper mig att nå de målen.

Nu ska jag inte se detta som något negativt. De må vara sorgligt att flytta från vännerna i Jönköping, men det tar BARA 50min att åka dit med bilen. Detta är ju en chans för mig att hitta något tillbaka till att det kan vara kul att plugga. Som min pappa sa påvägen hem  från Jkpg: Det är roligare att vara glad. Så det tänker jag vara. Jag tänker fortsätta le och se detta som något positivt och sen ses vi i Jkpg till våren igen!

(jag kommer även finnas i Jkpg under insparken)

Puss på dig!

Kommentera

