Det ögonblicket…

Jag vet inte om du som läser min blogg känner mig, jag vet att några av er gör de. Men om du är en av de som inte gör de (välkommen!) så ska jag berätta en sak för dig om mig själv. Jag älskar film och då ska det gärna vara romantiska filmer, filmer som innehåller ögonblicken man önskar hände i verkliga livet också. Vet du inte vad jag pratar om?

I en film som har romantiska inslag så finns det alltid ett tillfälle då killen ser tjejen och tjejen ser killen och det ”slår gnistor” om dem. Kärlek vid första ögonkastet om du så vill kalla det de. Men det är även tillfället då de båda inser att de faktiskt är något som drar dem till varandra. Som i tecknade Tarzan, då Tarzan drar av Jane den trasiga handsken och inser att de är lika varandra. Eller i the Notebook, när Noah och Allie dansar mitt i gatan och det går upp för Allie att Noah är hennes livs kärlek. Eller varför inte i Dear John när John och Savannah spenderar en hel kväll tillsammans och liksom växer ihop på två veckor. Alla dessa filmerna har exempel på romantiska ögonblick som jag ofta önskar att jag fick vara en del utav. De två sista har även ögonblick då killen förklarar kärlek för henne på jätte vackra sätt. Sätt som jag tror alla tjejer vill bli uppvaktade på.

Ni killar kanske borde lära av våra ”tjej”-filmer. Det finns många tjejer som önskar sig en kille som uppvaktar dem.

Puss på dig!

Kommentera

