ett hjärtas tankar

Att älska någon som jag älskade dig är svårt
Hur ska man hitta rätt när man redan trodde man gjort de?
Varför kan det inte få vara lätt att släppa alla hämningar och älska igen?
Jag läste någonstans att älska är att riskera att bli sårad
Varför måste det vara så?
Kan man älska utan att riskera att bli sårad?
När solen går upp och jag inte är ensam mer är drömmen uppfylld då?
Hur länge måste jag vänta på de ögonblicket?
Om jag säger att jag älskar dig, kan du inte älska mig då?

Om människan slutade tänka så mycket kanske jag skulle slippa hålla så hårt i alla bitar.
Att bli sårad sliter på mig.
Vi hjärtan är till för att ge kärlek villkorslöst,
Och vi fyller på våra reserver genom att få kärlek tillbaka.

Älska, glömma och förlåta

Kommentera

