När den rätte…

När jag var liten såg jag en film som heter Tzatziki. Det är en film om en pojke som heter just Tzatziki, han och hans mamma bor här i Sverige och han funderar över kärlek och livet. Det jag vill komma fram till är att i denna filmen så finns det ett mysigt citat.

När den rätte dyker upp då säger hjärtat till, och då får huvudet säga vad de vill.

Jag gillar att tänka så, att mitt hjärta kommer veta när Mr Right dyker upp och då finns det inga tvivel alls. Men jag börjar tro att mitt huvud är väldigt dominant. Jag tänker så mycket och ska analysera allt. Jag önskar att jag bara kunda låta bli att tänka för en stund, låta hjärtat få lit spelrum så att säga. Hur svårt ska de vara att följa sina egna råd? Jag ska ge de ett försök. Önska mig lycka till och be en bön för mig.

Puss på dig!

Kommentera

