kärlek

Nu vill ju inte jag påstå att jag är vis, för de är nog svårt att själv avgöra om så är fallet. Men jag tänker dela med mig av lite kloka tankar som har svävat omkring mig ett par dagar. Något värt att tänka på om man är kär eller om man planerar på att bli det (vilket jag varmt rekommenderar alla).

Jag är långt ifrån en expert på kärlek, frågan är väll om man överhuvudtaget kan vara de. Kärlek är som en drog som alla på ett eller annat sätt behöver för att överleva och må bra. De första åren i våra liv handlar nästan enbart om att få så mycket kärlek som möjligt (varför tror du bebisar är så söta?). Ett barn bryr sig inte om riskerna med att älska, dom älskar dem som älskar dem tillbaka. Vi borde lära oss av dem. Våga kasta sig ut och gå linan ut. Ramlar du ner så ställ dig upp och pröva igen du har inget att förlora på de.

Sen kanske de gör ont att bli dumpad eller få ett nej, men då vet du att du har älskat med hela ditt hjärta. Gör det inte ont att lämna honom eller henne bakom dig, då var de något som saknades. Det SKA göra ont att förlora något eller någon man älskat, det är så vi vet att vi är mänskliga. Men sen måste vi försöka ta oss igenom smärtan och komma ut på andra sidan, resa oss upp och pröva igen. Som min mamma alltid säger: ”fega flickor får aldrig kyssa snygga pojkar”. Även fast de låter lite brutalt så är det inte helt fel, vågar du inte så kommer du ju aldrig ta dig ur ditt hus. Lev lite!

Glöm ALDRIG att du är skapad till något alldeles extraordinärt! Du ÄR fantastisk! När du inser hur vacker du är så ska du se att Mr. Right står där och väntar på dig.

It’s better to have loved and lost, than never to have loved at all

Puss på dig!

 

Kommentera

