Tid..

I morse kom jag att tänka på att olika saker verkar ta olika lång tid. Nu skakar du säket på huvudet och funderar över om jag verkligen är så smart, men läs vidare jag ska berätta vad jag menar.

När jag duchar så duchar jag i (håll i dig nu) ungefär 20 min, eller jag är i allafall i badrummet i ungefär 20-25 min. Detta är ju en ganska lång period men de känns inte långt när jag väl står där med schampoo i håret. 20-25 min är även den tid det tar för mig att gå till Ica MAXI, men då känns det som om det tar mycket längre tid. Är inte detta konstigt? Du har säkert varit med om samma fenomen. Ibland flyger tiden liksom iväg, klockan bara rullar på i turbofart. Medans ibland känns 30min som en evighet som aldrig ska ta slut. Konstigt.

Du har väll säkert hört uttrycket ”tiden går fort när man har roligt” och jag är berädd att hålla med. Men man kan inte riktigt påverka tiden själv tyvärr, eller jag har inte lyckats hitta ett sätt i allafall. Tror jag ska sova på saken.

Glöm inte att tiden står aldrig stilla, så ta vara på den tid du har!

Puss på dig!

Kommentera

