Doften av någon saknad…

Jag ska väll börja dette inlägget som alla andra inlägg, med en fråga. Har du saknat någon? Vet du hur den personen luktar? Det måste väll vara det jobbigaste ilandproblemet som finns. Jag saknar någon och hittar dennes doft överallt. Min filt som jag virade runt mig påminde om personen genom att den luktade speciellt, någon jag gick förbi på stan hade en liknande parfym, allt har i dag varit en konstant påminnelse om att jag saknar någon.

Att känna ett deperat behov i hela kroppen är svårt att ignorera. Tankarna som borde vara fokuserade på något mer viktigt dras hela tiden tillbaka till känslar av saknad och deperation. Om detta inträffar under ett olägligt tillfälle kan detta utan tveken skapa en viss stress. Inte alls roligt. Det ända man kan göra är att fixa behovet på ett eller annat sätt. Skicka ett sms till personen man saknar, eller ring den. Kan man så träffa personen. Gå inte och bygg på behovet, det blir inte bra i längden. Ta tag i din saknad på ett eller annat sätt. Att sakna någon är helt naturligt, men kan vara ett stort problem om man till exempel ska plugga till en tenta.

Gillar du någon så hör av dig till denne! Vem vet, personen kanske tänker på dig just nu. Personen kanske till och med saknar dig. Gör någon glad och hör av dig.

Puss på dig!

Kommentera

